tisdag 12 februari 2008

Jag konsumerar, alltså är jag

Jag konsumerar, alltså är jag - en kund. Och eftersom kunden alltid - i någon mån - har rätt, så är mina synpunkter som konsument ganska viktiga för företagen. Och - kanske ännu mer - viktiga för andra (potentiella) konsumenter.

Därför har jag startat den här bloggen, Konsument-Kent, för att ventilera mina åsikter som konsument. Jag vill väl åstadkomma något slags konsumentmakt, antar jag. Och det går ju snabbare att skriva något i en blogg än att sitta i långa telefonköer. Plus att man får större spridning om man publicerar åsikterna, än om man skriver ännu ett klagomail som hamnar i papperskorgen hos någon kundtjänst i Kalix.

Se mig gärna som en webbens Plus-Sverker, fast utan soptunnan. Och kanske lite snällare. För självklart tänker jag även dela ut beröm till de som förtjänar det!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,
konsument konsumenter konsumentkent konsumentblogg konsument-blogg konsument-blog

Inga kommentarer: