Jag konsumerar, alltså är jag - en kund. Och eftersom kunden alltid - i någon mån - har rätt, så är mina synpunkter som konsument ganska viktiga för företagen. Och - kanske ännu mer - viktiga för andra (potentiella) konsumenter.
Därför har jag startat den här bloggen, Konsument-Kent, för att ventilera mina åsikter som konsument. Jag vill väl åstadkomma något slags konsumentmakt, antar jag. Och det går ju snabbare att skriva något i en blogg än att sitta i långa telefonköer. Plus att man får större spridning om man publicerar åsikterna, än om man skriver ännu ett klagomail som hamnar i papperskorgen hos någon kundtjänst i Kalix.
Se mig gärna som en webbens Plus-Sverker, fast utan soptunnan. Och kanske lite snällare. För självklart tänker jag även dela ut beröm till de som förtjänar det!
Läs även andra bloggares åsikter om konsument, konsumentmakt, kund, plus
konsument konsumenter konsumentkent konsumentblogg konsument-blogg konsument-blog
tisdag 12 februari 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar