torsdag 29 januari 2009

SEB vill inte ha nya kunder

I sann Konsument-Kentsk anda hade jag idag tänkt att ägna mig åt lite klassisk konsumentupplysning. Min plan var att via mail kontakta de största bankerna med en enkel fråga, för att sen sätta ihop en sammanställning och presentera för er, mina kära läsare.

Men när jag kom till SEB tog det stopp. Efter en stunds letande på SEB:s hemsida insåg jag det något tragikomiska faktum att det inte går att skicka e-post till dem. Inte ens via ett formulär. Det står i och för sig att befintliga kunder kan logga in på internetbanken och skicka e-post. Men för oss icke-kunder går det alltså inte. Man tar sig för pannan. VILL de inte ha nya kunder?

Men jag ger dem ändå en chans, och ringer upp deras telefonnummer. Först hamnar jag på plats 70 i en telefonkö. Det tar drygt 10 minuter att komma fram. Jag ställer min enda, enkla fråga. Då måste jag tydligen kopplas vidare till lånegruppen. Hamnar i en ny telefonkö, denna gång på plats 19. Det tar drygt 20 minuter till.

Till slut får jag svar på min fråga. Men herregud, vad jag inte skulle vilja vara kund hos SEB. Så man kan väl säga att de har lyckats.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: