tisdag 27 januari 2009

Det är fortfarande många som ringer...

Hej, vad gör ni? Själv sitter jag i en telefonkö för att få prata med Telias kundtjänst. As we speak. Det går sådär. Jag har i skrivande stund väntat i 45 minuter, och nu hört frasen "Det är fortfarande många som ringer, men vänta kvar så tar vi snart hand om ditt samtal" ungefär trehundrafemtioelvatusen gånger. Jag vet att det inte är hennes fel, men just nu hatar jag kvinnan som säger de där orden om och om igen.

Det började med att jag hamnade på 41:a plats i en telefonkö som beräknades ta 12 minuter. Det stämde ungefär, men sen var tjejen på kundtjänsten tvungen att koppla mig vidare till en annan kundtjänst. Då hamnade jag i en något kortare kö, som skulle ta ca 8 minuter. Efter de minuterna verkade det som mitt samtal kopplades fram, för de vanliga tonerna började ljuda i luren.

Men sen hamnade jag då hos den där rösten. Och nu är jag uppe i 50 minuter. Ärligt talat tror jag inte de kommer att svara. Jag tror att jag hamnat i något svart hål, där man ibland hamnar när man kopplats vidare ett par gånger. Där ingen människa någonsin svarar. Nu har det gått 52 minuter och jag tror jag ger upp.

Man kan tycka att Telia – om några – borde behärska det här med tekniken kring telefonköer. Men tydligen inte.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: