fredag 30 januari 2009

SBAB - inte heller lätta att nå

Jag skrev igår om SEB:s krångliga kontaktvägar. Nu visar det sig att SBAB inte vill vara sämre. De tar hela e-postkommunikationen till en ny nivå, då de faktiskt har en e-postadress - men bara använder den till att "köpa tid" i nån dag och sedan maila tillbaka utan att svara på frågan, bara hänvisa till telefonen.

Jag skickade alltså ett mail med en mycket enkel fråga om en aktuell räntesats, och fick följande svar - en och en halv dag senare:

Tack för ditt mail. Tack vare ett högt kundtryck just nu hinner vi inte besvara ditt mail. Ring 0771-453000 så hjälper vi dig!

Vad svarar man på det? "Tack för ert mail. Jag hinner tyvärr inte ringa er nu, men jag skriver ett brev och lägger på postlådan, för att informera er om att jag mailar er nästa vecka för att förbereda er på att jag går förbi ett av era kontor och meddelar att jag ringer er nästa torsdag"?

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: