tisdag 2 september 2008

K-Rauta ratar kunder

Företag som inte svarar på e-post förtjänar alltid förakt. Inte bara för att det ger ett allmänt slött intryck, utan för att det är så urbota dumt. Jag menar, här är det potentiella kunder som aktivt hör av sig: "hej, här är jag, jag är intresserad av att köpa era produkter" liksom. Att då inte ens bemöda sig att svara är inte bara otrevligt - det är på gränsen till hjärndött.

Det senaste exemplet för min del är K-Rauta. Tre gånger har jag mailat dem under loppet av 14 dagar. Både till deras info-adress och till en namngiven person med ansvar för kundkontakt och konsumentfrågor. Men fortfarande inget svar.

Men hej, K-Rauta - vet ni vad? Jag tar mina tusenlappar till någon annan affär!

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: