torsdag 15 april 2010

Mycket snack, lite bilverkstad

Bilia verkar vara på hugget just nu. Med betoning på verkar. Skrapar man lite på ytan så ser man att "på hugget" inte riktigt är en adekvat beskrivning. Däremot är de ett bra exempel på marknadsföring som inte hämtas hem.

Den senaste månaden har jag, förutom den vanliga annonseringen, fått flera reklamutskick hem i brevlådan. Vid ett av tillfällena blev jag faktiskt intresserad av deras erbjudande. Men då verkade de inte vara intresserade av mig.

När jag ringde upp Bilia hamnade jag först hos en telefonist. När jag förklarat mitt ärende hamnade jag i en telefonkö. En lång en. Eller telefonkö förresten, det handlade snarare om att en massa signaler gick fram, men ingen som svarade.

Precis när jag var på väg att ge upp kom telefonisten tillbaka i luren. Hon förklarade att de var väldigt upptagna just nu, men bad mig redogöra för mitt ärende och lämna mina kontaktuppgifter. På så sätt skulle någon lämplig person på Bilia ringa upp mig så fort de fick tid. Nu har det gått ett par veckor, och de har fortfarande inte fått tid.

Jag hittade en annan bilverkstad.

Läs även andra bloggares åsikter om , , , , ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

så sant, lämnade in bilen för ett par dagar sedan och det är nästan omöjligt att få tag i någon som vet något. Alla sitter centralt på något callcenter, jisses.

lois sa...

Jag råkade också ut för Bilias interna kommunikationskaos... tyvärr efter jag lämnat in bilen. Det var den längsta tid mellan inlämning av punktering till uthämning av hel bil jag någonsin varit med om plus extrem frustration över att inte få tala med någon som hade någon typ av besked att ge. GRRRRRR.

http://www.dontbuyit.se/klaga/1573358-bilia-personbilar-goteborg