söndag 5 juli 2009

Växeln, hallå-hallå-hallå?

En solig söndagsförmiddag i juli. Upptäcker att varken tv:n eller internet fungerar. Ringer Telias support och tragglar mig igenom alla de automatiska frågorna i deras talsvar. Till slut kommer jag äntligen till punkten där de testar mitt modem och kollar efter kända fel. De hittar inga fel på modemet, och inga andra fel är inrapporterade.

Hamnar i telefonkö. Beräknad väntetid 42 minuter. Fyrtiotvå minuter! En solig söndag, mitt i semestertider då det inte finns några kända fel! Jag undrar hur lång telefonkön är en fredagkväll i oktober, när de dessutom har kända fel?

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Monica Thebrin Olsson sa...

Hej
Läser på din blogg om dina problem med telia och deras sk "Telia smart".Anser själv att den inte är speciellt bra.Har haft telia smart sedan januari och det har fungerat väldigt dåligt.Har varit i kontakt med teila många gånger men inte fått någon hjälp.Känner mig väldigt arg på dem och vet snart inte vad jag skall göra.Monica

Konsument-Kent sa...

Jag förstår dig. Själv har jag bett om att få korta ner min bindningstid p.g.a. alla problem, så att jag kan byta till någon annan leverantör - men förgäves. Det enda som till slut hände var att man skickade en ny gateway/router, men det gjorde tyvärr ingen skillnad. Så nu räknar jag bara dagarna tills bindningstiden går ut...