onsdag 11 mars 2009

Inga invändningar mot InWarehouse

Beställde häromsistens en stationär dator från inWarehouse.se. Har tidigare handlat där några gånger, och har alltid upplevt deras utbud och priser som helt OK. Alla leveranser har också funkat smidigt.

När jag denna gång fick leveransen saknades dock en vital del, nämligen nätsladden till datorn. Jag ringde då kundtjänsten på inWarehouse och fick höra att leverantören, i detta fall Fujitsu-Siemens, hade dragit in på ett antal tillbehör för att pressa priserna, däribland nätsladden. Fullständigt idiotiskt förstås, men egentligen inte försäljarens fel.

Hur som helst, kundtjänstmedarbetaren höll med mig om att detta inte riktigt framgick i produktbeskrivningen på hemsidan, och lovade omgående att skicka ut en nätsladd utan extra kostnad. Dagen efter levererades sladden till min dörr, med bud.

Ett typexempel på hur ett bra kundbemötande kan vända en missnöjd kund till en nöjd, återvändande kund.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

1 kommentar:

Wicke sa...

Jag köpte en lampa på Bauhaus en gång och då följde det varken med sladd eller kontakt. Snopet..