lördag 7 februari 2009

Röstningsorgier i melodifestivalen

Så har då melodifestivalen dragit igång igen. Och just när man trodde att de inte kunde dela upp tävlingen i fler ronder, andra chanser och dueller så lyckas de med just det. Nu är det alltså meningen att man ska rösta tre gånger på samma låt. (Eller egentligen fyra gånger, om man röstar i båda "duellerna" som avslutar tävlingen.)

Efter första röstningsomgången väljs tre låtar bort, och fem är kvar. Sen röstar man igen, och ytterligare en låt väljs bort. Och till slut röstar man på nytt, och två till väljs bort. Och varje gång kostar det förstås pengar.

Jag vet inte hur röstdeltagandet såg ut idag, så jag kan bara tala för mig själv - det finns inte en chans i Skellefteå att jag kastar bort mina pengar på den här urvattnade röstningsorgien. Då ger jag hellre pengar direkt till Radiohjälpen, utan att passera Björkman.

DN1, DN2, SVD, AB, Exp

Läs även andra bloggares åsikter om

Inga kommentarer: