fredag 13 februari 2009

Bankernas kommunikativa haveri

Jag har tidigare ondgjort mig över hur dåliga vissa banker är att svara på e-post. Om det överhuvudtaget går att maila dem. Men herregud, det var ju ingenting mot vad jag nu upplevt hos de övriga storbankerna!

Bankerna har bråda dagar nu, visst. Men att de skulle vara så nonchalanta att de helt och hållet struntar i att svara på (potentiella) kunders e-post, det kunde jag inte ens i min vildaste fantasi föreställa mig. För hör här: den 29 januari skickade jag ett mail till alla våra större banker. Idag, 15 dagar senare har jag bara fått ett enda svar - från Nordea.

Handelsbanken har inte svarat. Swedbank har inte svarat. SEB gick det inte att maila till överhuvudtaget. SBAB svarade i och för sig på mailet, men bara med en uppmaning att jag skulle ringa i stället.

Det sägs att Handelsbanken har en informationschef. Det sägs att det finns en informationsdirektör på Swedbank. Det sägs att det sitter en kommunikationsdirektör på SEB. Jag tror inte att det är sant. För kommunikationen, den tycks ha havererat totalt.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: