onsdag 16 november 2011

Använd aldrig 118 800

Allvarligt talat, kan vi bara komma överens om att ingen - INGEN - någonsin använder nummerupplysningen 118 800? Deal? För ett företag som skickar kränkande sms till barn, och dessutom tar betalt för det, är inte OK. It's pretty fucking far from OK, som Marsellus Wallace skulle ha sagt.

Hela storyn finns här och här.




Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

5 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tycker detsamma gäller regurgiterande pseudoanalytiker på nätet som advokerar bojkott efter att ha blandat ihop kausala samband såsom kund och företag, tjänsteköp och leverans, samt avtalsgodkännande och fakturering.

Konsument-Kent sa...

Anonym: du kan svåra ord, men din moraliska kompass är helt ur funktion.

Anonym sa...

Hela historien var det ju inte. Det står inte vad frågan var, vilket får ses relevant i sammanhanget.

Konsument-Kent sa...

Läs en gång till. Om du följer den första länken till DN-artikeln så står frågan klart och tydligt: "Vem är Linnea?"

Anonym sa...

Jag är Linneas mamma. Linnea frågade med både för och efternamn såklart. Hör nu till saken att vi är ensamna med det här namnet vilket gör det hela mer spånnande. Jag fick ett nästan lika kränkande svar, hade dom googlat på mig hade dom hittat en hel del eftersom jag har varit med i media flera gånger förut. 118800 tycker att det här är "roligt" det är jätteroligt för dom men det är definitivt INTE roligt för mottagaren. Linnea hade kunnat varit 6 eller kanske 8 år också. För ett år sedan fick en annan flicka samma sms. Markus Öhman ljuger när han säger att dom har koll på vad som skivs samt att det var en engångsföreteelse och misstag. Nej, dom har ett litet kartotek vill jag påstå där dom slumpmässigt drar en liten kränkning ibland och samtidigt tjänar storkovan på rent det.