lördag 13 december 2008

Expert ångrar sina sänkta priser

Jag har länge varit sugen på att skaffa en mini-pc, och nu när priserna på Asus EEE PC börjat smyga ner under tvåtusenkronorsstrecket är jag nära att slå till. Så när jag i gårdagens DN såg att Expert annonserade ut just den modellen för endast 1199:- bestämde jag mig direkt. 

Tyvärr visade det sig vara ett feltryck. När jag kom in på Experts hemsida och klickade sig fram till produkten hittade jag en rättelse där man korrigerade upp priset till 1999:-. Jag undrar hur många tusen extra besökare hemsidan fick i helgen. 

Om vi utgår från att Expert talar sanning när de säger att det var ett tryckfel så finns det förstås inte så mycket att säga om det, mer än att det är beklagligt. Den mänskliga faktorn kommer man aldrig ifrån. Men jag undrar ändå om det inte hade varit smartare av Expert att faktiskt stå för sitt misstag och sälja slut lagret till detta låga pris. Eftersom man även erbjöd fri frakt så hade de säkerligen fått in en hel del merförsäljning. Själv hade jag t.ex. tänkt slänga med två julklapps-ipods till beställningen, när jag ändå var i farten. 

Nu slutar det i stället med badwill för Expert. Och jag, jag går till OnOff i stället - av ren princip.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: