Tyvärr visade det sig vara ett feltryck. När jag kom in på Experts hemsida och klickade sig fram till produkten hittade jag en rättelse där man korrigerade upp priset till 1999:-. Jag undrar hur många tusen extra besökare hemsidan fick i helgen.
Om vi utgår från att Expert talar sanning när de säger att det var ett tryckfel så finns det förstås inte så mycket att säga om det, mer än att det är beklagligt. Den mänskliga faktorn kommer man aldrig ifrån. Men jag undrar ändå om det inte hade varit smartare av Expert att faktiskt stå för sitt misstag och sälja slut lagret till detta låga pris. Eftersom man även erbjöd fri frakt så hade de säkerligen fått in en hel del merförsäljning. Själv hade jag t.ex. tänkt slänga med två julklapps-ipods till beställningen, när jag ändå var i farten.
Nu slutar det i stället med badwill för Expert. Och jag, jag går till OnOff i stället - av ren princip.
Läs även andra bloggares åsikter om expert, lockpriser, badwill, e-handel
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar