torsdag 29 maj 2008

Perfekt partypryl

Det sägs ju att skillnaden mellan pojkar och män är priset på deras leksaker, och om det stämmer så tror jag nog att jag börjar närma mig åtminstone tonåren nu. Min senaste måste-ha-pryl är en pacemaker. Alltså, inte en sån där pulsgenerator för svaga hjärtan, utan den nya generationens DJ-system. Allvarligt talat, hur cool är inte den här svenska uppfinningen?




Om man bortser från all vinylnostalgi, gamla vanor och annat retro-tänk så är ju idén ganska lockande. Tänk dig: du ersätter din DJ-mixer och alla dina väskor eller backar med plattor (som var och en för sig väger mer än Dr. Dre), med en liten pryl du kan ha runt halsen. Eller i handen. I den lilla prylen har du alltså hela skivsamlingen, en mixer och kanske till och med färdiga mixar som du gjort på tunnelbanan på vägen dit. Sen är det bara att koppla in den till ljudanläggningen och starta partyt. För en gammal hobby-DJ som jag, som har kånkat runt med plattor och DJ-prylar ett antal mil genom åren (inte sällan klockan 04.15 på en söndagmorgon), låter det hur bra som helst.

Men, som sagt - priset för den här lilla leksaken är... eh, ganska manligt. I runda slängar 5000 spänn. Så nog känns det som man vill provköra den innan man beställer. Är det någon som kan tipsa mig om en butik (alltså, en riktig butik) där man kan klämma lite på den?

DN, IDG

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: