onsdag 16 april 2008

Wasa Vaccination vill inte prata med dig

Vill du komma i kontakt med någon på Wasa Vaccination så har du en tuff uppgift framför dig. De vill nämligen inte bli nådda.

Men om du bara känner för att bränna en tusenlapp på nån hepatit-spruta eller så, ja då kan du ju alltid åka ner till deras drop in-mottagning, vänta en timme i kö, ta en snabb spruta och sen ge dem merparten av innehållet i din plånbok. Behöver du däremot fråga om råd, eller kanske höra vilka sprutor du skulle behöva lägga dina surt förvärvade kulor på - ja då blir det svårare. Deras hemsida lämnar nämligen varken ut någon e-postadress eller något telefonnummer.

Eller jo förresten, telefonnummer har de faktiskt. Det ena går till en telefonsvarare och det andra kostar 17 kronor/minut att ringa till. Du måste således betala pengar för att ringa dit och fråga om du behöver betala ytterligare några tusenlappar på mer vaccin. Och jag som trodde att det bara var telefonsex- och datinglinjer som körde med såna affärsmodeller.

Nej, ska du vaccinera dig föreslår jag att du kontaktar din lokala vårdcentral eller kanske (om du bor i Stockholm) Svea Vaccin. De presenterar både telefonnummer, faxnummer och e-postadress på sin hemsida. Vilket naturligtvis borde vara en självklarhet för varje normalt företag.

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

5 kommentarer:

Sara sa...

Jag har vaccinerat mig och mina barn först en gång på Wasa-vaccin och sedan en gång på min vårdcentral. På Wasa-vaccin var det både längre kö och 50 kr dyrare per spruta, vilket blir hundralappar när hela familjen ska vaccineras. Så jag kan bara hålla med bloggaren, vaccinera er på vårdcentralen i stället./ S.

Anonym sa...

Jag håller också med "bloggaren"! /Gunke

Anonym sa...

Möjligheten att ställa frågor på plats där verkar du totalt bortsett ifrån. Längden på deras kö varierar också beroende på när man pallrat sig dit... Priset, tja säkert några spänn högre än vårdcentralen för den som inte är student.

Konsument-Kent sa...

Ja, att de svarar på frågor på plats får man verkligen hoppas. Men nu var ju själva poängen att man kanske inte vill sitta en halvtimme på tunnelbanan, följt av en timme i en väntsal - bara för att ställa en enkel fråga.

Nej, att kunna bli nådd på telefon eller e-post måste verkligen anses vara en hygienfaktor.

Anonym sa...

Bäst service, snabbhet och rådgivning tycker jag man får på VaccinDirekt (Gamla Stan/Slussen respektive Hammarby Sjöstad)! /Adrian the Globetrotter