söndag 20 september 2009

Big up till Trafikkontoret!

När jag tidigare skrivit om Stockholms kommunala verksamhet har jag varit ganska kritisk, minst sagt. Men idag är det annat ljud i skällan. Idag är det hyllningsdags.

Nyligen inträffade en smått tragisk händelse utanför mitt hus. Ett stackars rådjur fastnade i staketet mellan mitt hus och grannhuset. När jag på morgonen fick syn på djuret hade det redan dött.

När jag hämtat mig från chocken började jag förstås fundera på vad jag skulle göra . Jag menar, vad gör man med ett dött rådjur som fastnat i staketet? Jag hade verkligen ingen aning. Så jag började googla lite på måfå. Chansade till slut på att ringa Miljöförvaltningen i Stockholms stad. När jag förklarade mitt dilemma för växeltelefonisten visste hon dock besked:

- Då ska du prata med skadedjursbekämpningen på Trafikkontoret. Jag kopplar dig.

Klockan var då ca 07.40 och jag hamnade hos en telefonsvarare. Jag förklarade mitt ärende och la på. Det hade inte gått mer än tjugo minuter när jag blev uppringd av en trevlig man på skadedjursbekämpningen. Jag upprepade vad som hade hänt, och frågade om han kunde hjälpa mig.

- Inga problem, det fixar vi. Vilken adress?

Någon timme senare var rådjuret borta.

Det är trevligt när ens förväntningar överträffas, inte minst när det gäller kommunal verksamhet. Hatten av, Trafikkontoret!

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

söndag 6 september 2009

Digital-tv - inte Telias grej

I fredags kväll slutade min digital-tv från Telia funka. Dagen efter, lördag förmiddag, ringde jag supporten. De hade inga kända störningar, sa rösten. Sen hamnade jag i kö, plats 31. I 75 minuter väntade jag i kö. 75 minuter. En timme och en kvart!

Uppenbarligen sätter Telia en person, eller möjligtvis två, på att supporta landets tv-tittare som inte har någon bild i rutan. Undrar hur länge man får vänta en lördagkväll? Fast det är klart, då är väl supporten stängd.

Nej, Telia känns fortfarande inte som någon seriös aktör på tv-området.

Läs även andra bloggares åsikter om ,