fredag 15 april 2011

Webbtipset #3: Kokboken

I min serie om användarvänliga gratistjänster på nätet har turen kommit till något så vardagligt och husligt som en kokbok. Mina damer och herrar, får jag presentera: Kokboken.

För inte så länge sedan var jag ute på nätet och letade efter en snygg, enkel och lättnavigerad receptsajt där jag kunde spara mina egna recept. En webbaserad receptsamling, helt enkelt. Tasteline i all ära (de har jättemånga recept), men särskilt snygg, enkel eller lättnavigerad är den inte. Det var då jag hittade Kokboken. Den var precis vad jag letade efter. Snygg, enkel att använda och pedagogisk.

Det är lätt att lägga in recept, jag kan välja om de ska vara synliga för alla eller bara för mig själv, de presenteras på ett snyggt sätt, de är lätta att skriva ut. Dessutom finns ett antal finesser som betygsättning, kategorisering, tipsfunktion m.m. Hats off.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

1 kommentar:

bloggare på icedaniel.se sa...

Vilken smart idé ! Tack för tipset !