torsdag 6 januari 2011

Aldrig mer Taxi Kurir

Gott nytt år, konsumenter! Jag hoppas att 2010 avslutades på ett någorlunda värdigt sätt och att 2011 inleddes på bästa tänkbara vis. För mig började året utmärkt - tills Taxi Kurir förstörde allt. Så hör upp nu alla ni som - liksom jag - trodde att Taxi Kurir var ett seriöst bolag.

Efter en nyårsmiddag på andra sidan stan var det dags att börja ta sig hemåt. Även två andra sällskap skulle beställa taxi samtidigt. Väl medvetna om hur svårt det är att få tag på taxibilar på nyårsnatten började vi runt halv två hjälpas åt att ringa olika taxibolag. Framåt 03-tiden kom vi fram till Taxi Kurirs växel och beställde tre bilar. Den första dök upp kvart över tre. Vi frågade chauffören om de två andra bilarna var på väg, han ringde växeln och bekräftade att de var på väg. Den andra bilen kom mycket riktigt strax därefter, och även den chauffören kontrollerade och bekräftade att den tredje bilen skulle komma vilken minut som helst. Så vi väckte barnen och gjorde oss redo.

Därefter uppstod två problem. Problem nr 1 var att det dröjde ytterligare en timme innan bilen dök upp. Problem nr 2 var att chauffören vägrade köra oss. För när chauffören väl dök upp kl 04.15, och vi sa vart vi skulle åka, klämde han ur sig den numera klassiska Taxi Kurir-kommentaren:

- Fy fan, det är ju skitlångt. Då ska jag ha sexhundra spänn.

Som ni kanske förstår så var vi, efter att ha väntat med två skrikande barn i över en timme mitt i natten, inte så sugna på att börja deala svarttaxipriser med en oseriös chaufför. Så vi sa som det var, att vi hade beställt taxin och förväntade oss att bli körda dit vi ville, till gällande taxa. Då körde chauffören iväg, mitt framför näsan på oss och våra, något missnöjda, barn.

Det lär dröja innan vi åker med Taxi Kurir igen.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

2 kommentarer:

Anonym sa...

Anmälde du inte till Kurir, det är knappast i Kurirs intresse att de anslutna åkarna ska köra svart. Skulle tro/hoppas att Kurir aktivt jobbar mot sådant. Eller?

KK sa...

Jo då, jag kontaktade både deras kundtjänst och deras marknadschef. Inte ett svar. Från någon av dem.