lördag 6 november 2010

Bra där, DinEl

Apropå elbolag så måste jag ge en eloge till Göteborg Energis dotterbolag DinEl. När jag skulle byta elbolag (från DinEl till ett annat) visade det sig att jag hade tre månaders uppsägningstid på mitt avtal, något jag helt hade missat. Men i stället för att hårdnackat hänvisa till de finstilta paragraferna valde DinEl den trevliga approachen.

"Vi brukar inte vara så krångliga", sa den trevliga kvinnan på DinEls kundtjänst - och godkände mitt byte utan omsvep. Jag blev så glatt överraskad att jag nästan kände för att byta tillbaka till DinEl omgående. Se där en inställning som Boxer och många andra skulle kunna lära av.

(För övrigt anser jag att alla företag som anlitar Peter Apelgren förtjänar en eloge, men det är en annan historia.)



Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

Inga kommentarer: