tisdag 23 februari 2010

Pengarna tillbaka, SL!

Söndag: Står en halvtimme på perongen och väntar på tunnelbanan, förgäves. Söder om stationen står trafiken still p.g.a. vagnfel. Norr om stationen står trafiken still p.g.a. att ett tåg "fastnat". Ersättningsbussarna lyser med sin frånvaro.

Måndag: All tunnelbanetrafik inställd. Under den dryga halvtimmen jag står och väntar vid busshållplatsen kommer sporadiskt några bussar förbi. Det är inte ersättningsbussar, det är den linjen som alltid brukar gå där. Bussarna är överfulla och stannar inte ens.

Tisdag: "Den hårda kölden håller i sig", skriver SL på sin hemsida. (Det är 8 minusgrader.) All tunnelbanetrafik inställd. Några ersättningsbussar kommer förbi. De är överfulla och stannar inte ens.

Det är ÅTTA minusgrader. I Sverige. Hur "extremt" är egentligen det? Jag har på tre dagar inte kunnat använda mitt SL-kort, och jag vill ha mina pengar tillbaka. Hur gör jag, SL? Och kom inte och säg att jag ska utnyttja resegarantin, ni vet lika väl som jag att det inte går att få tag på en ledig taxibil.

DN, SvD, SvD2, AB, Exp

Läs även andra bloggares åsikter om , ,

Inga kommentarer: