torsdag 27 november 2008

EXTRA BLOGGINLÄGG!

Det här kan möjligen sorteras in under kategorin "veckans i-landsproblem", men jag tar upp det ändå. Det handlar om alla dessa "extra nyhetsbrev" som skickas ut i en strid ström via e-post. Av någon anledning så har väldigt många företag fått för sig att det ger lite extra stuns i kommunikationen när man skriver "extra" i rubriken. Att det ger intrycket av att vara något särskilt brådskande, eller något särskilt förmånligt för konsumenten. Tyvärr är det sällan fallet. (Inte heller i detta blogginlägg, sorry.)

Det värsta exemplet i min inbox är Ticnet. Av de senaste 18 nyhetsbreven är 10 stycken "Extra Nyhetsbrev". Mer än hälften alltså. Dessa 10 "extra nyhetsbrev" har skickats ut under en period på mindre än två månader. Och det hade väl varit OK, om de faktiskt hade haft något extra att berätta. Om Prince skulle spela på Debaser imorgon. Om ABBA skulle återförenas. Såna grejer. Men nej då, det handlar om att Di Leva ska köra några konserter i Västerås i februari 2009. Typ. Alltså samma grejer som de skriver om i det vanliga nyhetsbrevet.

Själv har jag tröttnat på att haja till när jag skummar igenom rubrikerna inboxen, i tron att jag fått något meddelande som är viktigare än de andra. Man lär sig efter några gånger att vargen aldrig kommer, liksom. Så jag avreggade mig idag.

Läs även andra bloggares åsikter om , , ,

3 kommentarer:

Anonym sa...

Extra kommentar!

Bra skrivet, Kent. Extra bra.

Anonym sa...

Jag har bytt ut prenumerationer på nyhetsbrev mot RSS-flöden och andra liknande flöden, som t ex Twitter (från de företag som erbjuder det). Mycket mindre i mailboxen...

Konsument-Kent sa...

Det är faktiskt ingen dum idé. Håller på att laborera lite med RSS-läsare och sånt, förhoppningsvis kan jag ta steget fullt ut snart...