tisdag 29 april 2008

Lars "Shimoda" Norén

Alltså, det här med Norén och hans nya bok på trehundrafemtioelvatusen sidor där han på låg litterär nivå kastar pajer till höger och vänster. Allvarligt talat - vem bryr sig? Eller ja, uppenbarligen är det några som gör det eftersom boken tydligen säljer bra. Men jag menar, känns inte det här med skvallriga bokutgivningar av typen offentlig-dagbok-där-jag-dissar-mina-kollegor väldigt 2007? Men Lasse har väl också räkningar att betala, antar jag.

Hur som helst - min poäng, och anledningen till att jag överhuvudtaget tar upp det här ämnet i en konsumentblogg, är att jag som konsument inte vill läsa spaltmeter upp och spaltmeter ner om vem Lars Norén tycker om och vem han inte tycker om - i tidningar jag betalar för att prenumerera på. Jag är fullständigt ointresserad, jag lovar. Så snälla, sluta.

Skriv om något viktigare, som melodifestivalen eller nåt.

Läs även andra bloggares åsikter om

3 kommentarer:

Anonym sa...

Kära Konsuemnt-Kent.
Har du läst dagboken. Nej! Du har läst pressen och journalisterna. Lars hatar dem. Om du vill bilda dig ett omdöme om hans dagbok läs den, om du inte är intresserad av den, skriv inte om den. Ett enkelt råd.

Anders Sparring sa...

Instämmer med anonym. Till fullo.

Konsument-Kent sa...

Jaså, hatar Lars journalisterna? Vad intressant. Ännu några personer att lägga till "Lars hatar"-listan!

Men, som du kanske märker om du läser mitt inlägg igen, så är det inte främst Lars Norén och hans bok jag kritiserar, utan just de journalister och medier som Lars tydligen hatar. Min poäng är att jag inte vill läsa om skiten varje dag i DN. Jag är inte intresserad.