onsdag 19 mars 2008

info@ointresserad.se

De flesta företag har nuförtiden en hemsida. De flesta publicerar dessutom en e-postadress på sin hemsida. Man får väl utgå från att det är meningen att man ska kunna använda den kontaktvägen, och i så fall även förvänta sig ett svar. Men så tycks inte alltid vara fallet.

För ett par veckor sedan skickade jag ett mail till tre olika företag som säljer badrumsinredning, med en fråga rörande en produkt som jag var intresserad av. Ett av företagen, Badrumsgruppen, svarade inom två dagar, vilket är helt OK.

De två andra företagen gick det sämre för. Badrumsspecialisten svarade efter nio dagar och BRA Interiör har fortfarande inte svarat. Så här kommer ett tips till dem, och alla andra som slänger upp sina kontaktuppgifter på en hemsida utan att ta hand om inkommande mail: Att inte svara på ett mail från en köpsugen kund är inte bara oproffsigt, det är ganska osmart också.

Läs även andra bloggares åsikter om ,

Inga kommentarer: